Patnáct let podnikání v různých oborech mi dal velký životní nadhled. Moje profesní dráha však začala nabírat ten správný směr v roce 2012, kdy jsem se připojila ke společnosti M&M Holding. Prvních šest let jsem se plně věnovala finančnímu poradenství, postupně jsem se vypracovala v experta v oblasti úvěrů na bydlení.
Naučila jsem se, jak ovládat svůj hlas v dynamice, intonaci nebo ve správné výslovnosti, což významně zvýšilo mé sebevědomí. Díky tomu jsem schopna přenést své poznatky na svůj tým prostřednictvím různých vzdělávacích workshopů a tréninkových plánů, které jsem pro ně vytvořila. Zahrnuli jsme to i do adaptačního procesu pro nové kolegy. Baví mě sledovat, jak se každou lekcí zlepšují ve svých rétorických dovednostech a jak vše dále aplikují ve svém každodenním pracovním životě.
Jak je důležité umět ovládat svůj hlas
Jedním z nejdůležitějších momentů mého studia bylo, když lektor Ing. Zdeněk Eška MBA pronesl památnou větu: „Je škoda, že se rétorika nevyučuje od mládí a není součástí klasického učebního plánu.“ A dnes mu musím dát za pravdu. Právě tato slova se snažím předávat dál i svým kolegům. Protože díky nim jsem si uvědomila, jak důležité je umět ovládat svůj hlas.
Jak už bylo zmíněno, rétorika je dovednost, která se dá uplatnit v mnoha oblastech – od manažerské práce na poradách, při různých workshopech a přednáškách až po klasickou práci obchodníků. Například při volání klientům, kde je potřeba použít call skript, může být dobrá rétorika klíčem k úspěchu. Mnoho lidí se domnívá, že používání call skriptu je umělé a nepřirozené. Ale já se na to dívám jinak. Díky mému tréninku v rétorice jsem si uvědomila, že ke call skriptu je nutné přistupovat jako herec ke scénáři. Herec se naučí celý text nazpaměť, poté si hraje s přednesem, naučí se, kde jaké slovo zvýraznit, jakou zvolit dynamiku, kde ztišit a naopak přidat na hlase,... To vše kvůli emocím, které chce divákovi předat.
Takto jsem se snažila přistupovat k práci mého týmu a věřím, že díky tomu jsme dnes schopni lépe komunikovat s našimi klienty, ať už při telefonických hovorech nebo při osobních schůzkách. Když se naučíme skvělý přednes, věřím, že schůzka bude pro našeho klienta příjemná a bude nás rád poslouchat.
A to je přece cíl každého, kdo chce posunout svou kariéru vpřed.