Patnáct let podnikání v různých oborech mi dal velký životní nadhled. Moje profesní dráha však začala nabírat ten správný směr v roce 2012, kdy jsem se připojila ke společnosti M&M Holding. Prvních šest let jsem se plně věnovala finančnímu poradenství, postupně jsem se vypracovala v experta v oblasti úvěrů na bydlení.
Jak můžeme vést druhé, pokud neumíme vést sebe? V roli manažera je nezbytné mít dostatek disciplíny, ochoty učit se novým věcem a schopností vést sebe sama. Sebeřízení, zvládání povinností, efektivita a vyrovnanost jsou klíčovými atributy, které vám umožňují úspěšně plnit své každodenní pracovní povinnosti.
Samotný proces seberozvoje navíc posiluje vaši přirozenou autoritu. Umožní vám to vést a inspirovat svůj tým k napodobování vašich činů. Je důležité, abyste se jako manažeři vždy snažili dosáhnout work-life balance, tedy rovnováhy mezi pracovními a soukromými závazky.
Ztráta osobního života vede k vyhoření
Setkávám se s lidmi, kteří propadnou své práci natolik, že zapomenou na svůj osobní život. V ten moment jde o jednoduchou cestu k vyhoření. Přitom to takhle daleko nikdy zajít nemusí. Cílem každého manažera je být úspěšný dlouhodobě. Toho docílíte pouze tehdy, pokud svou úlohu zvládnete správně uchopit hned na začátku. Jen se připravte na to, že tento proces možná nikdy neskončí.
A jaký bude výsledek? Pravděpodobně vás bude bavit posouvat své limity. Zažijete úspěchy v pracovním životě i osobním. Můžete být úspěšní a zároveň spokojení sami se sebou. Jde to. Pamatujte, že neúspěch je zakotven pouze v nás, když máme pocit, že už se ničemu novému nenaučíme.
Work-life balance, najděte svůj ideální stav
Work-life balance je označení pro ideální stav, kdy jsou naše pracovní a osobní závazky v rovnováze. Pokud je jedna oblast našeho života zatížena více než druhá, může to vést k pocitu stresu a nerovnováhy. Cesta k dosažení work-life balance začíná sebepoznáním. Musíte si uvědomit, co je pro vás důležité, co vás naplňuje a co naopak bere energii.
Každý z nás je jedinečný, co funguje u jednoho, nemusí platit u dalších. Přesto existují čtyři základní kroky, které vám v hledání svého ideálního stavu pomohou.
- Řekněte si, jaké aktuální životní role zastáváte a s jakou mírou priority. Zde k sobě musíte být opravdu upřímní.
- Dalším krokem je efektivní plánování. Stanovení jasných cílů a rozvržení času nám umožní dosáhnout vyšší efektivity a úspěchu.
- Třetím krokem je dodržování plánů a termínů. To ovšem neznamená, že musíme být neustále pod tlakem a pracovat non-stop. Naopak, vytvořte si takový plán, který vám umožní mít čas i na relaxaci a odpočinek.
- Posledním krokem je seberozvoj. Učte se novým věcem a zdokonalujte se v tom, co vás baví a naplňuje. Seberozvojem se stanete nejen lepším manažerem, ale také lepší verzí sebe sama.
Work-life balance není jen o rovnováze mezi prací a osobním životem. Je o sebepoznání, zefektivnění práce, ale také o štěstí. Je to cesta, díky které budete úspěšní. Protože jen manažer, který se rozhodne pro seberozvoj a vyvážený život, je člověkem, který dokáže vést, předávat a inspirovat.