Blog

Přečtěte si zajímavé příspěvky našich lektorů a spolupracovníků, kteří se pravidelně věnují vzdělávacím a publikačním aktivitám v různých oblastech. Jejich názory, analýzy a doporučení najdete na našem blogu.

Jak říká Ron Swanson – fiktivní to televizní postava ze seriálu Parks & Recreation: „Je jenom jedno sprosté slovo – daně“.

Dovolte, abych v tomto svátečním čase publikoval trochu odlehčený příspěvek, který doplní o nový pohled mediální odlesk diskuzí o daňové zátěži, která se aktuálně vede v našem parlamentu. Jsme doslova denně bombardováni novinkami o elektronické evidenci tržeb či o kontrolním hlášení k dani z přidané hodnoty. Z jedné strany zní argumenty, že se jedná o nástroje, které povedou k větší daňové zodpovědnosti, zlepší výběr daní a přispějí ke kultivaci podnikatelského prostředí – z druhé strany pak se stejnou vervou slyšíme řečníky horovat o tom, že se jedná o bezprecedentní útok na naše občanské svobody a o budování represivního státu ve formě velkého bratra.

Netroufám si věc rozhodnout a nemohu nabídnout svůj odborný názor na daně – co ale mohu, je nabídnout ohlédnutí a povídání „z trochu jiného soudku“.

Přečíst celý článek

Již několik let po sobě se před Vánocemi dozvídáme prognózy všemožných odborníků a analytiků o tom, kolik procent nebo o kolik miliard letos zaručeně stoupnou předvánoční prodeje po internetu. Jak budou v důsledku růstu e-shopů, nakupování po internetu, elektronizace společnosti a konkurenčního boje krachovat obchodní centra nebo alespoň zavírat kamenné pobočky obchodních společností a celkově se vyprazdňovat nákupní centra. Povánoční statistiky sice těmto analytikům vesměs dávají za pravdu, alespoň optikou čísel, ale přesto mi to po průjezdu okolo parkovišť tří nabitých obchodních center během první adventní neděle (dovnitř jsem neměl odvahu jít a potřebu už vůbec ne) něco nesedí. Asi žiji v jiné zemi. Mě totiž nepřijde, že se vyprazdňují, už vůbec nic nenapovídá jejich údajnému krachu a vánoční výzdoba, kterou jsem v jednom z center viděl už počátkem listopadu, tomu také nenasvědčuje. Dobře, dejme tomu. Z obchodního pohledu je taková výzdoba pochopitelná, z pohledu marketingu ještě pochopitelnější, ale z pohledu času? Nechápu….

Přečíst celý článek

Odebírejte novinky emailem

Získávejte pravidelně obsah našeho blogu do své emailové schránky.

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.