Podle rozšířeného názoru vyžaduje hospodářský růst vysoce vzdělanou pracovní sílu. Ještě více to údajně platí v podmínkách „znalostní ekonomiky“, za kterou je dnešní hospodářství pokládáno. Skutečnost je však složitější. Co o růstu a blahobytu ekonomik skutečně rozhoduje, není všeobecná úroveň vzdělanosti, ale kvalita firemního řízení.
Management
V dnešní době jsou základní/střední školy již samostatnými právními subjekty s jistou „suverenitou“ a na ředitele/manažera jsou kladeny vyšší požadavky zejména na znalosti z oblasti problematiky managementu řízení a obecně závazných právních předpisů, a to nejen z oblasti školství. Dobré právní a ekonomické vědomí, znalosti a dovednosti z vedení lidí a řízení pedagogického resp. vzdělávacího procesu obecně je jedním z mnoha předpokladů od samotného aktu jmenování na vedoucí pracovní místo ředitele školy až po další úspěšné počínání v pozici vedoucího pracovníka.
Možná bych spíše než název „Myšlenkové mapy jako pracovní nástroj“ měl tento článek pojmenovat správněji: „Jak jsem objevil myšlenkové mapy“. Víte, jak jsem objevil myšlenkové mapy? Byl to celkem složitý proces s poměrně jednoduchým závěrem v podobě zjištění.
Odebírejte novinky emailem
Získávejte pravidelně obsah našeho blogu do své emailové schránky.