Zpráva odborníků z britské Open University se zaměřuje na deset inovací ve vzdělávání, které dle jejich mínění mají potenciál vyvolat v blízké budoucnosti výrazné změny v pedagogické praxi. První čtyři inovace již byly zahrnuty ve zprávě z roku 2012. Zprávy The Innovating Pedagogy jsou určeny pro učitele, politiky, akademiky a jakékoli další zájemce, kteří se chtějí dovědět, jak se může vzdělávání v průběhu příštích deseti letech změnit. U každé inovace je uveden pravděpodobný dosah pro praxi a předpoklad, za jak dlouhou dobu by se měla obecně používat. Autoři se nechali inspirovat zprávami Horizon Report a uvádějí, že budoucnost jmenovaných inovací vidí spíše mimo formální vzdělávací systémy.
Management
Zákaznická zkušenost, neboli customer experience (CX) se dostává do popředí zájmu 91 % globálních firem. To odhalil globální průzkum společnosti Oracle*. Heureka! Mnohý zkušený marketér by se nad tímto výsledkem pousmál, je to přece naprosto základní předpoklad – náš zákazník, náš pán. To by se ovšem nesměl psát rok 2014. Zjištění, že zatímco 91 % firem uvažuje o CX jako o prioritní oblasti zájmu a strategickém faktoru v rámci konkurenčního boje, pouhých 37 % firem začíná s prvotními iniciativami a 20 % považuje své CX iniciativy za pokročilé, pak působí velmi humorně. Praxe bohužel tak veselá není.
Oscar Wilde před lety prohlásil, že cynik je člověk, který zná cenu, ne však hodnotu věcí. Pro politiky a vládní ekonomy by měl platit opak. Nemusejí znát ceny všech věcí, měli by však vědět, jak stanovit jejich hodnotu. Skutečnost je však tomuto požadavku často na hony vzdálena.
Odebírejte novinky emailem
Získávejte pravidelně obsah našeho blogu do své emailové schránky.