Úvodem bych rád zmínil ono proklamované „Věda bez mládí je tragédie, věda bez stáří je komedie.“ Zde lze spatřit jistou podobu i v samotném školství, ve všech pracovních pozicích a na všech jeho stupních. Úspěch školy a její klima je do jisté podoby determinováno úspěchem ředitele jako „jednotlivce“, a na druhé straně jeho kolektivu jako nedílného celku. Před ředitelem v současné době stojí zvládnutí nesčetných úloh, a to z různých oblastí každodenního dění školy, které převážně plynou z jeho vedoucího pracovního místa. Za klíčové se zde považuje osvojení a získání kompetencí z teorie a praxe školského managementu, práva, řízení pedagogického procesu, vedení lidí a v neposlední řadě ekonomiky a finančního managementu.
Management
Jedním z hlavních témat předčasných voleb bylo zvýšení efektivity veřejného sektoru. Toho lze dosáhnout jen změnou způsobu, kterým jsou veřejné organizace řízeny. Důležitým nástrojem by se přitom mělo stát měření jejich výkonu.
První zpráva. Výškový dům Moravské vysoké školy Olomouc
V Olomouci vyrostl na Třídě Kosmonautů třetí výškový dům zvaný „Maják -Moravské vysoké školy Olomouc“, a to tempem růstu adolescenta během rychlé prepuberty a puberty. Nyní zastavil růst, neboť je v období posthebetickém. Tuto věžovou stavbu jsem pojmenoval Josef a jiný přednádražní půvabný moderní palác je pro mne Martin, a to podle reálných souvislostí a významu. Úpatí věží svatokopecké baziliky (382 m n.m.) je o sto metrů výše. Svými téměř 83 výškovými metry je tato půvabně štíhlá elipsoidní stavba přibližně výškovou desetinou nejvyššího mrakodrapu světa (Burj Khalifa v Dubaji, 828 m).
Odebírejte novinky emailem
Získávejte pravidelně obsah našeho blogu do své emailové schránky.