Kurzarbeit a pracovněprávní aktuality v postcovidové době
Novela zákoníku práce, která nabyla účinnosti 1.ledna 2021, přinesla do pracovněprávních (personálních) vztahů řadu novinek, které při jejich řešení v praxi mnohdy vyvolávají řadu problémů. Jedná se např. o zásadní změny ve výpočtu dovolené, při vytváření sdílených pracovních míst, při poskytování dalšího pracovního volna, které není upraveno v předpisech apod.
Program semináře
Řešením nejen těchto uvedených otázek se bude zabývat připravený seminář. Na úseku pracovněprávních vztahů byly však v poslední době přijaty nové předpisy, s jejichž obsahem rovněž posluchače seznámíme. Jedná se např. o vysvětlení směrnice EU k sladění rodinného a pracovního života, která má v našich předpisech odraz zejména v nové úpravě dovolené.
Byla rovněž přijata s účinností od 1. července 2021 nová právní úprava kurzarbeitu, v legislativě označené jako „ příspěvek při částečné práci,“ jsou změny v podpoře v nezaměstnanosti apod.
V období koronaviru byla zaměstnavateli velmi často využívána práce z domova (home office), s jejíž aplikací se počítá i nadále. Budeme se v této souvislosti zabývat a řešit problémy s tím spojené, jako je např. náhrada za spotřebovanou energii, náhrada škody zaměstnanci,ochrana počítačových údajů apod. Tyto otázky nejsou v právním předpise řešeny.
I v období po pandemii v řadě odvětví postrádají zaměstnavatelé nové zaměstnance. Rozhodují se, jak je přijímat do pracovního poměru. I na tomto úseku se budeme zabývat např. náležitostmi pracovních smluv, ústně uzavřenými pracovními smlouvami, příslibem zaměstnání apod.
Lektor je připraven odpovídat na dotazy posluchačů v průběhu nebo před konáním webináře.
Osnova
- Kurzarbeit-nový příspěvek při částečné práci, podmínky
- Změny v podpoře v nezaměstnanosti, rekvalifikace a školení
- Home office – klady a problémy
- Rekvalifikace- zájem zaměstnanců o nové pracovní místo
- Zaměstnavatel přijímá zaměstnance
- Sdílené pracovní místo – výhoda nebo nevýhoda?
- Navýšení práv zaměstnavatelem nad zákoník práce
- Jaké přestávky započítat do pracovní doby?
- Ochrana emailové pošty na pracovišti a kamerové systémy
- Částečné pracovní úvazky a flexibilní formy práce
- Dočasné zapůjčení zaměstnance jinému zaměstnavateli
- Dovolená v personální praxi
- Kdy delší dovolená?
- Nová směrnice EU k souladu rodiny a práce a zákoník práce
- Problémy s přijímáním zaměstnanců
- Částečné pracovní úvazky a flexibilní formy práce
- Dohody o práci
- Další pracovní volno – Sick days. bridge days
Organizace a pravidla
- Při odhlášení 3 a méně pracovních dní před konáním webináře či při neúčasti bez odhlášení se poplatek nevrací. Neproběhla-li platba účastníka před konáním webináře, bude mu v tomto případě předepsáno k úhradě 100% účastnického poplatku.
- Objednávku a účast na webináři lze převést na třetí osobu.
- Odhlášení z webináře musí být provedeno písemnou formou (emailem).
- Po odeslání příhlášky a zaplacení Vám pošleme odkaz na webinář, nejpozději 24 hodin před jeho konáním.
Doplňující informace
- Pořadatel webináře si vyhrazuje právo na změnu programu.
- Pořadatel webináře je oprávněn změnit lektora, den, čas či místo konání. V takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek vrací pouze k žádosti jeho plátce.
- Pořadatel webináře je dále oprávněn webinář bez náhrady zrušit, v takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek bez dalšího vrací.
- Pořadatel o všech změnách webináře nebo o jeho zrušení bezodkladně informuje registrované účastníky webináře (e-mailem či telefonicky).
Kontakty
- Máte dotaz k připravovanému webináři? Neváhejte se na nás obrátit.
- +420 224 247 011
- cps@ustavprava.cz
Pro studenty Ústavu práva a právní vědy je webinář zcela zdarma. Odkaz dostanou do svého e-mailu.