Politický marketing
Karel Křivan
Lektor na Ústavu práva a právní vědy, o.p.s. a European Business School SEID: MKT-03-20-503
„Každá bitva je rozhodnuta ještě než je vybojovaná.“ Mistr Sun
Anotace předmětu
Politický marketing je fenoménem posledních let. Nejen u nás. Ovlivňuje způsob, jakým si vybíráme svoje zástupce, ale také naše každodenní rozhodování. Má velký vliv na komunikaci firem i jednotlivců. To proto, že se časově neomezuje časově pouze na dobu trvání politických kampaní a obsahově na prosazení kandidáta či strany. Vláda, instituce, politici komunikují dnes prakticky nepřetržitě. Tím nastolují témata, která přejímají i nepolitické subjekty. Politický marketing tak svým vlivem vytváří modely komunikace značek, produktů, firem. Budeme se učit, proč jak politický marketing funguje a jak využít jeho metody i obsah v marketingové praxi.
Obsah předmětu
Budeme se věnovat úspěšným strategiím politického marketingu. Probereme důvody, proč byly vítězné a naopak kde udělali chyby poražení. Přesvědčíme se, jak metody i způsob tvorby obsahu politických kampaní měl pak vliv na marketingovou komunikaci obecně. Ukážeme si, kde a proč se inspirovat. Řekneme si, jak techniky politických kampaní působí na chování veřejnosti, najdeme to, co ty úspěšné spojuje. Poznáme myšlení těch, kteří stojí za vítěznými marketingovými strategiemi.
Cíl předmětu
Cílem předmětu je naučit se orientovat v metodách, mechanismech a způsobech komunikace těch, kteří ovlivňují způsoby našeho rozhodování. Ukážeme si, jak se změnila komunikace lídrů směrem k médiím i veřejnosti celkově. Naučíme se vytvářet vlastní obsah svých sdělení tak, abychom přežili nepřízeň prostředníků, například médií. Získáme přehled o způsobech, jak reagovat jako firma či značka na tlak politického marketingu, jak mu nepodlehnout či naopak jak ho ovlivnit. Naučíme se být tvůrcem veřejného mínění v digitální době.
Struktura předmětu
Prostředky politického marketingu
Tvorba strategie veřejné kampaně
Tvorba klíčových sdělení a jejich vizualizace
Sktruktura týmů politické komunikace
Nástroje marketingové komunikace s veřejností
Sociální sítě – jak rozhodují volební kampaně
Strategie komunikace s médii v digitální době
Krizová komunikace – vteřiny rozhodnutí
Nečisté praktiky a fake news politických kampaní
Kdo a proč je vítězný charakter
Literatura:
RAMONET, I.: Tyranie médií, Nakladatelství Mladá fronta 2003
Twitterové účty: Donald Trump, Michal Sirový
Facebook: Andrej Babiš
Filmy: Vrtěti psem / Brexit